dr Jakub Skrzek
neurologopeda, terapeuta integracji sensorycznej, filolog polski
Kontakt: jskrzek@poradnia15.pl
Ukończone studia:
- Studia magisterskie na kierunku filologia polska w specjalności logopedia, specjalizacja nauczycielska (Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki).
- Studia podyplomowe w zakresie Neurologopedii (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Humanistyczny).
- Studia doktoranckie – uzyskany tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa na podstawie rozprawy „Metody ingerujące a metody nieingerujące w pracy z dzieckiem z dyslalią obwodową” (Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki).
- Studia podyplomowe w zakresie Zarządzania Oświatą (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wydział Nauk Pedagogicznych).
Wybrane kursy i szkolenia:
- Kurs integracji sensorycznej I i II stopnia (PSTIS Warszawa).
- Szkolenie modułowe dla specjalistów: TEACCH; 8-tygodniowy program pracy z uczniem; Całościowe zaburzenia rozwoju – objawy, diagnoza, testy, etiopatogeneza; Trening Umiejętności Społecznych.
- Makaton – Program Rozwoju Komunikacji.
- VB-MAPP – ocena umiejętności i programowanie terapii.
- KORP – Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego, standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1 miesiąca do 9 roku życia.
- Stosowanie Testu Rozwoju Językowego – TRJ.
- Diagnoza funkcjonalna dziecka ze spektrum autyzmu. Profil Psychoedukacyjny PEP-R.
- Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego z wykorzystaniem metody werbo-tonalnej.
- Kinesiology taping – plastrowanie dynamiczne w logopedii.
- Program Boardmaker jako narzędzie do tworzenia pomocy do komunikacji osób z trudnościami w porozumiewaniu się.
- Zrozumieć, aby pomóc – dziecko z Zespołem Aspergera w szkole i w domu.
- KOLD – Karty Oceny Logopedycznej Dziecka.
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania.
- Terapia logopedyczna dziecka w niepełnosprawnością intelektualną i Zespołem
- Metoda Krakowska w pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy.
- Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy.
- Wczesne zaburzenia funkcji oralnych u noworodków i niemowląt z grupy ryzyka obciążenia ciążowo-porodowego.
- Nadwrażliwość dotykowa jamy ustnej u dzieci.
- Inne szkolenia z zakresu wczesnej interwencji i profilaktyki logopedycznej oraz diagnozy i terapii neurologopedycznej.
Zakres działań w Poradni:
- Diagnoza neurologopedyczna (w tym na potrzeby zespołu orzekającego).
- Terapia neurologopedyczna w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.
- Członek Zespołów Orzekających.