mgr Joanna Kowalczyk
logopeda (Certyfikat Zawodowy Logopedy wydany przez Polski Związek Logopedów), pedagog, filolog języka polskiego, glottodydaktyk, ekspert z listy MEN ds. awansu zawodowego.
Kontakt: Joanna.Kowalczyk@eduwarszawa.pl
Ukończone studia:
- Studia magisterskie z zakresu Pedagogiki (Akademia Podlaska, Wydział Pedagogiczny).
- Studia podyplomowe z zakresu Filologii Polskiej (Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki).
- Studia licencjackie z zakresu Filologii Polskiej (Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki).
- Studia podyplomowe z zakresu Logopedii Ogólnej (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Wydział Logopedii).
- Studia podyplomowe z zakresu Polityki i Zarządzania Oświatą (Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Pedagogicznych).
- Studia glottodydaktyczne w zakresie programu wychowania językowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wg programu prof. dr hab. Bronisława Rocławskiego (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Wydział Logopedii).
Wybrane kursy i szkolenia:
- Diagnozowania dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki wg programu prof. zw. dr hab. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej.
- Skuteczne metody logopedyczne. Warsztat pracy innowacyjnego logopedy.
- Funkcje motoryczne narządów mowy (oddychanie, połykanie, przyjmowanie pokarmów).
- IBE – Bateria Testów Fonologicznych.
- Wspieranie funkcji prelingwalnych.
- Dysfunkcje układu ruchowego narządu żucia. Podstawy ortodoncji.
- KORP – standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dzieci w wieku od m. ż do 9 r. ż.
- Opóźniony rozwój mowy – prawidłowa diagnoza i skuteczne metody pracy z dzieckiem.
- Efektywne metody rotacyzmu.
- Emisja i impostacja głosu.
- Kompleksowe programowanie terapii logopedycznej.
- Wczesna interwencja logopedyczna.
- KOLD – test do diagnozy dzieci w wieku od m. do 9. r. ż. – ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka.
- TRJ – stosowanie Testu Rozwoju Językowego.
- Współpraca logopeda – fizjoterapeuta – lekarz w kompleksowym leczeniu dysfunkcji w układzie orofacjalnym. Podejście interdyscyplinarne.
- Model wdrażania zmian w systemie poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego.
- CAPD – Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego jedną z przyczyn trudności w uczeniu się.
- Diagnozowanie i terapia osób z uszkodzonym narządem słuchu.
- Skuteczne metody terapeutyczne do pracy z dziećmi z zaburzeniami mowy w ujęciu holistycznym.
- Mutyzm wybiórczy u dzieci w wieku przedszkolnym.
- Wszystko o wędzidełku.
- Regulatory MFS.
- Masaż logopedyczny.
- Kinesiology taping – plastrowanie dynamiczne w logopedii.
- Wybrane aspekty fizjoterapeutyczne istotne w pracy logopedy.
- Diagnoza logopedyczna dwulatka. Ujęcie logopedyczne i fizjoterapeutyczne.
- Rozwój i ocena umiejętności słuchowych w pracy logopedy.
- Anatomiczna terapia miofunkcjonalna – podstawy anatomii dla logopedów.
- Afazja -dyslalia – diagnoza różnicowa.
- Konferencja – Miejsce logopedy w edukacji włączające.
- Audologia dla logopedy. Zaburzenia oddychania podczas snu dziecka.
- Praca terapeutyczna dziecka z wadą zgryzu.
- Przetwarzanie słuchowe w spektrum autyzmu.
- Jak skutecznie pracować z pacjentem z ustnym torem oddechowy.
- Wykorzystanie trainerów ortodontycznych w terapii logopedycznej.
- Taping w logopedii i terapii miofunkcjonalnej.
- „Pozycja spoczynkowa języka”.
- Współpraca logopedy i ortodonty.
- Tyłozgryz i tyłożuchwie – oddziaływanie logopedyczne.
- Niedosłuch. Wszystko, co powinien wiedzieć logopeda.
- Trainery ortodontyczne – zastosowanie w praktyce.
- Autyzm a afazja.
- Wykorzystanie techniki tapingu w terapii logopedycznej.
- Migdałki w praktyce logopedycznej – praca z pacjentem przed i po zabiegu.
- Wady zgryzu i ich wpływ na mowę.
- Autyzm czy ASD – zmiana klasyfikacji ICD.
- Badanie i analiza zaburzeń chodu.
- Ciało a artykulacja.
- Całościowe spojrzenie w edukacji miofunkcjonalnej.
- Skrócone wędzidełko języka.
- Logopedyczny przesiew do diagnozy dzieci w wieku od 2. r.ż.
- Praca z dzieckiem z wadą zgryzu.
- Ustawa Kamilkowa.
- Opinia logopedyczna – jak ją napisać?
- Od jedzenia do mówienia.
- KONFERENCJA „Innowacyjne i praktyczne metody wsparcia osób z zaburzeniami funkcjonalnymi. Wyzwania współczesnego logopedy.
- Jak wady stóp wpływają na wyższe partie narządów ruchu?
- Postawa ciała a praca języka.
- Inne szkolenia z zakresu prawa oświatowego oraz profilaktyki logopedycznej, diagnozy i terapii w świetle, zwłaszcza w ujęciu interdyscypliarnym.
Członkostwo w organizacjach:
- Członkini Oddziału Mazowieckiego Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
- Członkini Sieci Współpracy Logopedów Dzielnicy Ursus.
- Członkini Polskiego Związku Logopedów (Oddział Mazowiecki).
Zakres działań w Poradni:
- Badania logopedyczne.
- Terapia logopedyczna.