mgr Joanna Kowalczyk
pedagog, filolog języka polskiego, logopeda (Certyfikat Zawodowy), glottodydaktyk, ekspert z listy MEN ds. awansu zawodowego
Kontakt: Joanna.Kowalczyk@eduwarszawa.pl
Ukończone studia:
- Studia magisterskie z zakresu Pedagogiki (Akademia Podlaska, Wydział Pedagogiczny).
- Studia podyplomowe z zakresu Filologii Polskiej (Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki).
- Studia licencjackie z zakresu Filologii Polskiej (Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki).
- Studia podyplomowe z zakresu Logopedii Ogólnej (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Wydział Logopedii).
- Studia podyplomowe z zakresu Polityki i Zarządzania Oświatą (Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Pedagogicznych).
- Studia glottodydaktyczne wg programu prof. dr hab. Bronisława Rocławskiego (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Wydział Logopedii).
Wybrane kursy i szkolenia:
- Diagnozowania dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki wg programu prof. zw. dr hab. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej.
- Skuteczne metody logopedyczne. Warsztat pracy innowacyjnego logopedy.
- Funkcje motoryczne narządów mowy (oddychanie, połykanie, przyjmowanie pokarmów).
- IBE – Bateria Testów Fonologicznych.
- Wspieranie funkcji prelingwalnych.
- Dysfunkcje układu ruchowego narządu żucia. Podstawy ortodoncji.
- KORP – standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dzieci w wieku od m. ż do 9 r. ż.
- Opóźniony rozwój mowy – prawidłowa diagnoza i skuteczne metody pracy z dzieckiem.
- Efektywne metody rotacyzmu.
- Emisja i impostacja głosu.
- Kompleksowe programowanie terapii logopedycznej.
- Wczesna interwencja logopedyczna.
- KOLD – test do diagnozy dzieci w wieku od m. do 9. r. ż. – ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka.
- TRJ – stosowanie Testu Rozwoju Językowego.
- Współpraca logopeda – fizjoterapeuta – lekarz w kompleksowym leczeniu dysfunkcji w układzie orofacjalnym. Podejście interdyscyplinarne.
- Model wdrażania zmian w systemie poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego.
- CAPD – Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego jedną z przyczyn trudności w uczeniu się.
- Diagnozowanie i terapia osób z uszkodzonym narządem słuchu.
- Skuteczne metody terapeutyczne do pracy z dziećmi z zaburzeniami mowy w ujęciu holistycznym.
- Mutyzm wybiórczy u dzieci w wieku przedszkolnym.
- Wszystko o wędzidełku.
- Animal Bioxes.- autorska propozycja pracy z onomatopejami.
- Regulatory MFS.
- Inne szkolenia z zakresu wczesnej interwencji i profilaktyki logopedycznej oraz diagnozy i terapii logopedycznej.
Zakres działań w Poradni:
- Badania logopedyczne i indywidualna terapia logopedyczna dla dzieci z terenu działania Poradni.
- Diagnoza logopedyczna na potrzeby Zespołu Orzekającego.