Joanna Kowalczyk

mgr Joanna Kowalczyk

pedagog, filolog języka polskiego, logopeda (Certyfikat Zawodowy), glottodydaktyk, ekspert z listy MEN ds. awansu zawodowego

 

Kontakt: jkowalczyk@poradnia15.pl

 

Ukończone studia:

  • Studia magisterskie z zakresu Pedagogiki (Akademia Podlaska, Wydział Pedagogiczny).
  • Studia podyplomowe z zakresu Filologii Polskiej (Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki).
  • Studia licencjackie z zakresu Filologii Polskiej (Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki).
  • Studia podyplomowe z zakresu Logopedii Ogólnej (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Wydział Logopedii).
  • Studia podyplomowe z zakresu Polityki i Zarządzania Oświatą (Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Pedagogicznych).
  • Studia glottodydaktyczne wg programu prof. dr hab. Bronisława Rocławskiego (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Wydział Logopedii).

 

Wybrane kursy i szkolenia:

  • Diagnozowania dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki wg programu prof. zw. dr hab. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej.
  • Skuteczne metody logopedyczne. Warsztat pracy innowacyjnego logopedy.
  • Funkcje motoryczne narządów mowy (oddychanie, połykanie, przyjmowanie pokarmów).
  • IBE – Bateria Testów Fonologicznych.
  • Wspieranie funkcji prelingwalnych.
  • Dysfunkcje układu ruchowego narządu żucia. Podstawy ortodoncji.
  • KORP – standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dzieci w wieku od m. ż do 9 r. ż.
  • Opóźniony rozwój mowy – prawidłowa diagnoza i skuteczne metody pracy z dzieckiem.
  • Efektywne metody rotacyzmu.
  • Emisja i impostacja głosu.
  • Kompleksowe programowanie terapii logopedycznej.
  • Wczesna interwencja logopedyczna.
  • KOLD – test do diagnozy dzieci w wieku od m. do 9. r. ż. – ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka.
  • TRJ – stosowanie Testu Rozwoju Językowego.
  • Współpraca logopeda – fizjoterapeuta – lekarz w kompleksowym leczeniu dysfunkcji w układzie orofacjalnym. Podejście interdyscyplinarne.
  • Model wdrażania zmian w systemie poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego.
  • CAPD – Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego jedną z przyczyn trudności w uczeniu się.
  • Diagnozowanie i terapia osób z uszkodzonym narządem słuchu.
  • Skuteczne metody terapeutyczne do pracy z dziećmi z zaburzeniami mowy w ujęciu holistycznym.
  • Mutyzm wybiórczy u dzieci w wieku przedszkolnym.
  • Wszystko o wędzidełku.
  • Animal Bioxes.- autorska propozycja pracy z onomatopejami.
  • Regulatory MFS.
  • Inne szkolenia z zakresu wczesnej interwencji i profilaktyki logopedycznej oraz diagnozy i terapii logopedycznej.

 

Zakres działań w Poradni:

  • Badania logopedyczne i indywidualna terapia logopedyczna dla dzieci z terenu działania Poradni.
  • Diagnoza logopedyczna na potrzeby Zespołu Orzekającego.
Skip to content