CO TO JEST WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU?
Wczesne wspomaganie rozwoju to stymulowanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od momentu wykrycia niepełnosprawności do momentu rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej. Podstawą do objęcia dziecka taką pomocą jest opinia o wczesnym wspomaganiu rozwoju wydana przez zespół orzekający (opis procedury wydawania opinii znajduje się w zakładce – ORZECZNICTWO).
ZADANIA ZESPOŁU realizującego wczesne wspomaganie rozwoju to m.in.:
- opracowanie indywidualnego programu terapeutycznego na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju i aktualnej diagnozy funkcjonalnej dziecka;
- prowadzenie różnych form terapii i modyfikowanie ich wraz z aktualnymi potrzebami dziecka;
- objęcie opieką terapeutyczno-edukacyjno-profilaktyczną całej rodziny dziecka;
- udzielanie rodzicom wskazówek odnośnie metod i technik usprawniania rozwoju dziecka w warunkach domowych.
Praca z dzieckiem i rodziną odbywa się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu. W ramach tych działań mogą być organizowane indywidualne zajęcia dla dziecka i jego rodziny, a po ukończeniu przez dziecko 3 lat również w grupach od 2 do 3 dzieci.
WWR W PPP15
W naszej poradni WWR realizowane jest przez Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju, w którego skład wchodzą:
- mgr Elżbieta Miłosz – psycholog, terapeuta SI, koordynator zespołu (kontakt: EMilosz@eduwarszawa.pl),
- mgr Dorota Kosno – pedagog specjalny,
- mgr Anna Regner – pedagog, pedagog specjalny, terapeuta wczesnej interwencji,
- mgr Monika Rudowicz – pedagog specjalny,
- mgr Dorota Leśniczuk – neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta ortodoncji funkcjonalnej,
- mgr Agnieszka Gosińska – neurologopeda, terapeuta psychomotoryki, filolog polski,
- mgr Agnieszka Szczodra – logopeda, pedagog specjalny, terapeuta SI,
- mgr Magdalena Ulman-Soczko – pedagog, surdopedagog, pedagog specjalny, terapeuta SI, diagnosta CAPD,
- mgr Magdalena Białecka – fizjoterapeuta, terapeuta SI, pedagog specjalny,
- mgr Magda Czajkowska – fizjoterapeuta, terapeuta SI, pedagog specjalny.