mgr Joanna Kowalczyk

logopeda (Certyfikat Zawodowy Logopedy wydany przez Polski Związek Logopedów), pedagog, filolog języka polskiego, glottodydaktyk, ekspert z listy MEN ds. awansu zawodowego.

Kontakt: Joanna.Kowalczyk@eduwarszawa.pl

 

Ukończone studia:

  • Studia magisterskie z zakresu Pedagogiki (Akademia Podlaska, Wydział Pedagogiczny).
  • Studia podyplomowe z zakresu Filologii Polskiej (Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki).
  • Studia licencjackie z zakresu Filologii Polskiej (Uniwersytet Warszawski, Wydział Polonistyki).
  • Studia podyplomowe z zakresu Logopedii Ogólnej (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Wydział Logopedii).
  • Studia podyplomowe z zakresu Polityki i Zarządzania Oświatą (Uniwersytet Warszawski, Wydział Nauk Pedagogicznych).
  • Studia glottodydaktyczne w zakresie programu wychowania językowego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wg programu prof. dr hab. Bronisława Rocławskiego (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Wydział Logopedii).

 

Wybrane kursy i szkolenia:

  • Diagnozowania dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki wg programu prof. zw. dr hab. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej.
  • Skuteczne metody logopedyczne. Warsztat pracy innowacyjnego logopedy.
  • Funkcje motoryczne narządów mowy (oddychanie, połykanie, przyjmowanie pokarmów).
  • IBE – Bateria Testów Fonologicznych.
  • Wspieranie funkcji prelingwalnych.
  • Dysfunkcje układu ruchowego narządu żucia. Podstawy ortodoncji.
  • KORP – standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dzieci w wieku od m. ż do 9 r. ż.
  • Opóźniony rozwój mowy – prawidłowa diagnoza i skuteczne metody pracy z dzieckiem.
  • Efektywne metody rotacyzmu.
  • Emisja i impostacja głosu.
  • Kompleksowe programowanie terapii logopedycznej.
  • Wczesna interwencja logopedyczna.
  • KOLD – test do diagnozy dzieci w wieku od m. do 9. r. ż. – ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka.
  • TRJ – stosowanie Testu Rozwoju Językowego.
  • Współpraca logopeda – fizjoterapeuta – lekarz w kompleksowym leczeniu dysfunkcji w układzie orofacjalnym. Podejście interdyscyplinarne.
  • Model wdrażania zmian w systemie poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego.
  • CAPD – Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego jedną z przyczyn trudności w uczeniu się.
  • Diagnozowanie i terapia osób z uszkodzonym narządem słuchu.
  • Skuteczne metody terapeutyczne do pracy z dziećmi z zaburzeniami mowy w ujęciu holistycznym.
  • Mutyzm wybiórczy u dzieci w wieku przedszkolnym.
  • Wszystko o wędzidełku.
  • Regulatory MFS.
  • Masaż logopedyczny.
  • Kinesiology taping – plastrowanie dynamiczne w logopedii.
  • Wybrane aspekty fizjoterapeutyczne istotne w pracy logopedy.
  • Diagnoza logopedyczna dwulatka. Ujęcie logopedyczne i fizjoterapeutyczne.
  • Rozwój i ocena umiejętności słuchowych w pracy logopedy.
  • Anatomiczna terapia miofunkcjonalna – podstawy anatomii dla logopedów.
  • Afazja -dyslalia – diagnoza różnicowa.
  • Konferencja – Miejsce logopedy w edukacji włączające.
  • Audologia dla logopedy. Zaburzenia oddychania podczas snu dziecka.
  • Praca terapeutyczna dziecka z wadą zgryzu.
  • Przetwarzanie słuchowe w spektrum autyzmu.
  • Jak skutecznie pracować z pacjentem z ustnym torem oddechowy.
  • Wykorzystanie trainerów ortodontycznych w terapii logopedycznej.
  • Taping w logopedii i terapii miofunkcjonalnej.
  • „Pozycja spoczynkowa języka”.
  • Współpraca logopedy i ortodonty.
  • Tyłozgryz i tyłożuchwie – oddziaływanie logopedyczne.
  • Niedosłuch. Wszystko, co powinien wiedzieć logopeda.
  • Trainery ortodontyczne – zastosowanie w praktyce.
  • Autyzm a afazja.
  • Wykorzystanie techniki tapingu w terapii logopedycznej.
  • Migdałki w praktyce logopedycznej – praca z pacjentem przed i po zabiegu.
  • Wady zgryzu i ich wpływ na mowę.
  • Autyzm czy ASD – zmiana klasyfikacji ICD.
  • Badanie i analiza zaburzeń chodu.
  • Ciało a artykulacja.
  • Całościowe spojrzenie w edukacji miofunkcjonalnej.
  • Skrócone wędzidełko języka.
  • Logopedyczny przesiew do diagnozy dzieci w wieku od 2. r.ż.
  • Praca z dzieckiem z wadą zgryzu.
  • Ustawa Kamilkowa.
  • Opinia logopedyczna – jak ją napisać?
  • Od jedzenia do mówienia.
  • KONFERENCJA „Innowacyjne i praktyczne metody wsparcia osób z zaburzeniami funkcjonalnymi. Wyzwania współczesnego logopedy.
  • Jak wady stóp wpływają na wyższe partie narządów ruchu?
  • Postawa ciała a praca języka.
  • Inne szkolenia z zakresu prawa oświatowego oraz profilaktyki logopedycznej, diagnozy i terapii w świetle, zwłaszcza w ujęciu interdyscypliarnym.

 

Członkostwo w organizacjach:

  • Członkini Oddziału Mazowieckiego Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.
  • Członkini Sieci Współpracy Logopedów Dzielnicy Ursus.
  • Członkini Polskiego Związku Logopedów (Oddział Mazowiecki).

 

 

Zakres działań w Poradni:

  • Badania logopedyczne.
  • Terapia logopedyczna.

 

 

Skip to content